طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای

 

طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای

طرز تهیه و پخت جوجه کباب قبضه ای خانگی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی، روشی حرفه ای برای مرینیت کردن جوجه کباب خانگی همراه با فوت و فن های پخت این غذای عالی و خوش طعم.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
آب پیازبه مقدار لازم
سس خردلبه مقدار لازم
سس هاتبه مقدار لازم
روغن ذرتبه مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز و پودر زنجبیلبه مقدار لازم
لیمو ترش تازهبه مقدار لازم
ماست خامه ایبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب قبضه ای

مرحله ۱

برای تهیه یک جوجه کباب خانگی ترد در ابتدای آشپزی سینه های مرغ را مزه دار میکنیم برای این که یک طعم عالی داشته باشیم، سس مخصوص خود را آماده میکنیم آب پیاز را همراه با روغن ذرت مخلوط کنید.

مرحله ۲

سپس سس خردل و ماست چکیده خامه ای را اضافه میکنیم بعد از انجام این کار فلفل قرمز و هات سس را ریخته کمی هم می‌زنیم سپس به مایه نمک و پودر زنجبیل و لیمو ترش تازه را اضافه میکنیم.

مرحله ۳

در مرحله بعد سینه های مرغ را برای مدت زمان ۸ الی ۱۲ ساعت درون این سس قرار داده تا حسابی مزه دار شود، حالا سینه های مرغ را بصورت کاردی آماده و تخت میکنیم.

مرحله ۴

با پشت کارد قصابی مرغ ها را حالت میدهیم بعد آنها را سیخ گرفته ، در این مرحله الباقی سسی را که تهیه کرده بودیم را با زعفران مخلوط میکنیم، زعفران را اینجا با یخ رنگ بیاورید تا رنگ جوجه کباب خوشمزه شما بهتر باشد.

مرحله ۵

سس را با هم زن دستی زده تا حسابی یکدست شود ، حالا سس را بر روی جوجه کباب سیخ شده ریخته و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت استراحت میدهیم، اکنون میتوانید جوجه کباب خود را بر روی ذغال قرار داده و آماده برای طبخ نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.