طرز تهیه لازانیا مرغ

طرز تهیه لازانیا مرغ همراه با سس مخصوص بشامل در فر

دستور پخت لازانیا خوشمزه به روش رستورانی همراه با قارچ و سبزیجات، یکغ ذای خانگی خوش طعم بسیار مناسب برای زمان هایی که وقت کافی و زیادی را برای پخت یک غذای رسمی و مجلسی ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ورقه لازانیا۸ تا ده عدد
گوشت مرغ پخته و خرد شدهدو فنجان
کره یا مارگارینبه میزان لازم
پیاز متوسط خرد شدهیک عدد
قارچ خرد شده۱۵۰ گرم
کنسرو گوجه فرنگی۴۵۰ گرم
ریحان خشکنصف قاشق چای خوری
پونه خشکنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفلیک سوم قاشق چای خوری
آرد۳ قاشق سوپ خوری
آب مرغ۳۰۰ گرم
پنیر ماتزارلا خرد شدهیک فنجان
پنیر ریکوتانصف فنجان

طرز تهیه لازانیا مرغ

مرحله ۱

برای تهیه این خوراک مرغ و قارچ در ابتدا قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده سپس کره را درون قابلمه ریخته و آب نمایید پس از انجام این کار پیازهای خرد شده را اضافه کنید.

مرحله ۲

با کره تفت دهید هنگامی که پیاز تغییر رنگ داد و شفاف شد قارچ را همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و کمی سرخ نمایید پس از آن ریحان و پونه را ریخته و صبر کنید تا مواد پخته شوند.

مرحله ۳

در مرحله بعد گوجه‌فرنگی ها را درون مخلوط کن ریخته و بحالت پوره درآورید پس از آن گوجه را درون قابلمه ریخته و به قارچ ها اضافه کنید، با حرارت کم اجازه دهید تا جا افتاده شود بعد از انجام این مراحل مرغ ها را اضافه کنید.

مرحله ۴

تا زمانی که مواد آماده می‌شود سس خامه را تهیه کنید، پس از اینکه کره را آب کردید آره را اضافه کنید و برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه تفت دهید، آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید تا به غلظت یک سس معمولی برسد.

مرحله ۵

در مرحله بعد مقداری سس را روی سینی فر بریزید ۳ برگه لازانیا روی سینی قرار دهید حالا یک سوم مواد مرغ را روی برگه ها ریخته روی آنها سس بریزید و در آخر کار پنیر بپاشید.

مرحله ۶

به همین ترتیب تکرار کنید تا مواد تمام شود در پایان پنیر رنده شده را اضافه کنید، لازانیا خوشمزه خود را برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه و با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت درون فر قرار دهید تا پخته شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.