طرز تهیه کیک وانیلی ساده

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

دستور پخت کیک وانیلی خوشمزه با بافت اسفنجی، طبیعت وانیل گرم و خشک می باشد. وانیل حاوی مقادیر بالای کلسیم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین B6 می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک وانیلی ساده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع۳/۴ لیوان
وانیلنصف قاشق چ خوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله ۱

برای شروع و در ابتدا کاسه ای متوسط را آماده کرده و بعد از آن تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته کمی هم بزنید و در مرحله بعد شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه نمایید حالا برای مدت زمان ۵ الی ۷ دقیقه با یک هم‌زن برقی هم بزنید.

مرحله ۲

هم زدن شما در حدی باشد که حجم مواد ۲ برابر شود و رنگ آن بصورت کرم رنگ درآید به این مرحله که رسیدید شیر و بعد از آن روغن را اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید.

مرحله ۳

در مرحله بعد، آرد را همراه با بیکینگ پودر بر روی مایه الک میکنیم و با یک هم‌زن دستی آن ها را با هم مخلوط میکنیم. فر را روشن نموده و پیش گرم میکنیم قالب مورد نظر را چرب نموده و در کف آن کاغذ روغنی پهن میکنیم.

مرحله ۴

بعد از آن مایه کیک را درون قالب ریخته و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه قرار میدهیم، برای چک کردن اینکه کیک پخته سیخ چوبی درون کیک فرو کنید اگر مواد کیک به سیخ شما نچسبید یعنی کیک خوشمزه آماده شده است.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.