طرز تهیه میگو دو پیازه

طرز تهیه میگو دو پیازه

روش پخت خوراک میگو مجلسی به روش جنوبی های خون گرم و مهمان نواز، میگو تنها ۸۴ کالری در یک وعده ۳ اونس (۸۵ گرم) عرضه می کند و کربوهیدرات ندارد. تقریبا ۹۰٪ کالری در میگو از پروتئین می آید و بقیه از چربی می آیند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو دو پیازه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
میگو۱۲ دونه درشت
ادویه۱ قاشق چایی خوری
زردچوبه۳ قاشق مرباخوری
رب۱ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده۱ عدد بزرگ
آرد۱ لیوان

طرز تهیه میگو دو پیازه

مرحله ۱

در شروع آشپزی و در ابتدای کار آشپزی شما پس از شستشوی دست ها ۱ لیوان آرد را همراه با ۱ قاشق چایخوری ادویه و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ۲

پس از انجام این کار ها میگو هایی را که از قبل تمیز نموده اید را درون آرد ریخته و آن ها را بغلتانید تا تمام قسمت های میگو به آرد آغشته شود ، حالا تابه ای مناسب را بر روی اجاق گاز قرار دهید حرارت را نیز کم کنید.

مرحله ۳

حالا مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد میگو رژیمی را درون تابه ریخته سرخ کنید. در مرحله بعد پیازها را بصورت خلالی خرد کرده درون تابه ای جداگانه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید.

مرحله ۴

هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد فلفل دلمه ای را اضافه نموده و کمی تفت میدهیم حالا زردچوبه را به مواد اضافه کرده کمی با هم مخلوط کنید، بعد از گذشت چند دقیقه ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

مرحله ۵

دوباره مواد را با هم تفت دهید در پایان میگو های سرخ شده را به مواد اضافه کنید هم بزنید سپس اجاق را خاموش کنید ، حالا می‌توانید خوراک میگو خود را سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.