طرز تهیه یتیمچه بادمجان

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

پخت خوراک بادمجان تبریزی خوشمزه همراه با سیب زمینی، نام این غذا را بخاطر اینکه گوشت ندارد یتیمچه گذاشتند و یتیمچه اراکی و شمالی و شیرازی و اصفهانی معروف میباشند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای۴ نفر
پیاز درشت۴ عدد
بادمجان درشت۴ عدد
سیب زمینی درشت۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه ‌فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم
روغن۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه یتیمچه بادمجان

مرحله ۱

پس از اینکه شما بادمجان ها  را بخوبی شسته و تمی نمودید آن ها را پوست گرفته سپس بصورت حلقه حلقه های باریک برش زده و درون یک آبکش چیده حالا بر روی آن ها نمک بپاشید.

مرحله ۲

برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کنار قرار دهید تا آب آن ها کشیده شود، این کار شما باعث میشود در هنگام طبخ و سرخ نمودن روغن خیلی کمتری مصرف نمایید. حالا بادمجان ها را شسته و آماده برای طبخ نمایید.

مرحله ۳

یک بادمجان خوشمزه و شیرین باید دارای رنگ مشکی براق و شفافی باشد و گل سبز رنگ آن نیز بلند باشد ( استفاده از بادمجان های گلخانه ای را به شما پیشنهاد میکنیم ).

مرحله ۴

در مرحله بعد پیازها را پوست گرفته و همانند بادمجان حلقه حلقه برش بزنید کف تابه بچینید بادمجان ها را بر روی پیاز ها قرار دهید ، فلفل دلمه ای ها را نیز کرده و بر روی مواد قرار دهید، حالا گوجه فرنگی را نیز خرد کنید به مواد درون تابه اضافه نمایید.

مرحله ۵

در پایان سیب زمینی را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را بر روی خوراک رژیمی ریخته در آخر رب گوجه فرنگی و روغن را با نصف لیوان آب با تابه اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید آرام آرام یتیمچه خوشمزه جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.