طرز تهیه خوراک ماهیچه

طرز تهیه خوراک ماهیچه

دستور پخت خوراک مجلسی و بسیار لذیذ با گوشت گوسفندی، یک غذای شیک و خوشمزه بسیار مقوی و پر انرژی برای روزهایی که دچار ضعف و ناتوانی شده اید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک ماهیچه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ده نفر
گوشت ماهیچه بره تازهدو کیلو
پیاز خلالی شدهیک کیلو
فلفل دلمهکمی
سیر۳ حبه
فلفل سیاه و سفید و قرمزکمی
پودر کاری زرجوبه زعفرون نمککمی

طرز تهیه خوراک ماهیچه

مرحله ۱

در شروع کار پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کرده سپس نیمی از آن را جدا نموده و نیم دیگر پیاز خرد شده را درون تابه ریخته و تفت دهید در همان حال که مشغول تفت دادن پیاز هستید زردچوبه را به آن اضافه نمایید کمی تفت دهید.

مرحله ۲

سپس گوشت ماهیچه را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید در همین حال فلفل سیاه و سفید و قرمز را به گوشت اضافه کنید کمی که مواد تفت داده شد پودر کاری ، نمک و زعفران را به سایر مواد اضافه نمایید مواد را به اندازه ای تفت دهید که آب گوشت گرفته شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، نیم دیگر پیاز های خرد شده را بر روی ماهیچه ها بریزید بصورتی که روی گوشت را کاملآ بگیرد ، حالا مقداری آب جوش از کنار مواد به آرامی درون ظرف خالی نمایید در حدی که به پیازها نرسد حالا درب ظرف را بسته حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خوراک به آرامی پخته شود.

مرحله ۴

در این فاصله و زمانی که گوشت نیم پز شد ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت دهید و به خوراک خوشمزه خود اضافه کنید ، اگر در هنگام پخت احساس نمودید آب غذا کم شده میتوانید مقداری آب اضافه کنید تا خوراک گوشت جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.