طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

دستور تهیه دسر قالبی مجلسی با نشاسته و ژلاتین سه رنگ، مصرف فرنی برای صبحانه بسیار مفید و پرخاصیت است و می تواند خاصیت های بی شماری از جمله پیشگیری از بروز انواع سرطان ها در بدن شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی بستنی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بستنی وانیلی۱ لیوان
شیر۳ لیوان
شکریک پیمانه
نشاسته۶ قاشق غذاخوری پر
وانیلنصف قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
خامه۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی بستنی

مرحله ۱

اولین کاری که شما انجام میدهید شکر را با نشاسته مخلوط نموده هم میزنید تا نشاسته حل شود سپس شکر را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید مدام این مواد را با هم مخلوط کنید تا ته نگیرد و غلیظ شود به غلظت مناسب که رسید اجاق را خاموش کنید.

مرحله ۲

اجازه دهید تا خوراک خوش مزه شما سرد شود. در مرحله بعد پودر ژلاتین را آماده کرده و بر روی آن نصف لیوان آب سرد خالی کنید تا بصورت اسفنجی درآید حالا آنرا بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد و هنگامی که شیر خنک شد گلاب و وانیل را به آن اضافه نمایید هم بزنید سپس خامه و بستنی آب شده را به آن ها اضافه نمایید و مخلوط کنید در این مرحله پودر ژلاتین را با سایر مواد دیگر مخلوط کرده و هم می‌زنیم تا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ۴

حالا مایه را از صافی رد نموده قالب مورد نظر را از قبل چرب کرده و مایه را درون قالب بریزید، حالا قالب را برای مدت زمان ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد . برای اینکه فرنی چند رنگ داشته باشید میتوانید از پودر کاکائو و زعفران استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.