طرز تهیه خوراک لوبیا و تن ماهی

طرز تهیه خوراک لوبیا و تن ماهی

دستور پخت خوراک فوری و خوشمزه غذایی سیک و بدون گوشت رژیمی و سالم سرشار از انرژی، بعضی از مطالعات نشان داده است که لوبیاها به‌عنوان آنتی اکسیدان و ضدالتهاب عمل می‌کنند. این اثرات موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گل کلم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر
لوبیا چیتییک لیوان
تن ماهییک قوطی
پیازیک عدد
فلفل دلمهنصف یک عدد
رب گوجهیک ق غ
قارچدر صورت تمایل
نمک و فلفل سرخ و ادویه و پاپریکا و پودر لیموعمانیبه میزان لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا و تن ماهی

مرحله ۱

دو الی ۳ ساعت قبل از آشپزی لوبیا ها را در آب بخیسانید و طی این فاصله زمانی آب آن را نیز در چند مرحله عوض کنید، این کار شما باعث گرفتن نفخ حبوبات خواهد شد و افراد خانواده راحت تر این غذا را هضم خواهند کرد.

مرحله ۲

سپس پیاز را بصورت خلالی و باریک خرد کنید تابه مناسبی را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس خلال پیاز را درون تابه ریخته و تفت دهید.

مرحله ۳

کمی که رنگ پیاز ها عوض شد نمک و زردچوبه را به آن اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید تا ادویه بخورد پیازها برود. در مرحله بعد تن ماهی را به پیاز اضافه کنید سپس ادویه و پودر پاپریکا و پودر لیمو عمانی را افزوده و با هم ترکیب کنید حالا فلفل دلمه ای را درون تابه بریزید.

مرحله ۴

کمی مواد را با هم تفت دهید پس از انجام این مراحل ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی درون تابه ریخته و تفت دهید در پایان لوبیا ها را اضافه کرده و با توجه به حجم مواد آب درون تابه ریخته و درب ظرف را بسته و با شعله پایین اجازه می‌دهیم تا خوراک خوشمزه لوبیا پخته و جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.