طرز تهیه خوراک گل کلم

طرز تهیه خوراک گل کلم و بادمجان با مرغ و خوراک گل کلم بدون گوشت

دستور پخت خوراک رژیمی بدون گوشت بسیار خوشمزه، گل کلم سرشار از مواد مغذی میباشد و  کالری خیلی کمی دارد. گل کلم تقریبا دارای تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گل کلم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم متوسطیک عدد
ارد۳/۴ پیمانه
ارد ذرت۱/۴ پیمانه
ارد برنج۱ قاشق غذا خوری
پودر پیاز۱ قاشق غذا خوری
پودر سیر۱/۲ قاشق چای خوری
نمک۱/۲ قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاه۱ قاشق غذا خوری
پودر زنجبیل۱/۴ قاشق چای خوری
اب۳/۴ پیمانه

طرز تهیه خوراک گل کلم

مرحله ۱

برای تهیه این خوراک رژیمی گل کلم را درون آب نمک انداخته سپس بشویید و در ابعاد کوچک و اندازه های تقریبی یک گردو خرد کنید ، اندازه کلم اگر بزرگ باشد در هنگام طبخ خام میماند و کامل پخته نخواهد شد.

مرحله ۲

حالا آرد را با آرد ذرت و آرد برنج مخلوط کنید سپس نمک و فلفل سیاه را همراه پودر سیر و پودر پیاز و پودر زنجبیل به آرد ها اضافه کنید با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند آب را با این مواد مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله ۳

تابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید گل کلم ها را درون خمیر بغلتانید سپس درون تابه ریخته و تفت دهید، زمانی که رنگ گل کلم طلایی شد از درون تابه خارج نمایید. گل کلم روغن را در هنگام تفت دادن به خود جذب نخواهد کرد.

مرحله ۴

در مرحله بعد سس مخصوص را تهیه میکنیم برای این کار ۳ قاشق غذاخوری پیاز قرمز خرد شده را با ۳ حبه سیر درون تابه ریخته و با افزودن کمی روغن تفت میدهیم کمی که سبک شدند.

مرحله ۵

۲ قاشق غذاخوری کچاب و ۳ قاشق سس فلفل تند و یک قاشق غذاخوری سس سویا اضافه نموده و با هم مخلوط میکنیم، حالا گل کلم های سرخ شده را درون سس بغلتانید و درون ظرف دلخواه سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.