طرز تهیه پیراشکی گوشت

طرز تهیه پیراشکی گوشت

دستور پخت پیراشکی خوشمزه خانگی با قارچ و گوشت بدون نیاز استفاده از فر و خمیر یوفکا به روش بازاری و رستورانی، این پیراشکی ساده را میتوانید با نان لواش و خمیر نانوایی و گوشت مرغ نیز آماده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت۲۵۰ گرم
پیاز۱عدد
قارچ۱۵۰ گرم
رب۲قاشق
فلفل دلمه ای۱عدد
مواد خمیر
آردحدودا ۴پیمانه
روغن مایعنصفه پیمانه
تخم مرغ۱عدد
خمیر مایه۱قاشق غذاخوری
شکر۱قاشق مربا خوری
نمککمی
آب گرمنصفه پیمانه

طرز تهیه پیراشکی گوشت

مرحله ۱

همانند تهیه مایه ماکارونی سویا در ابتدای آشپزی پیاز را خرد کرده و درون تابه ریخته و با مقداری روغن آن ها را تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند گوشت را اضافه نمایید، کمی که رنگ گوشت تغییر کرد قارچ را به مواد اضافه نمایید.

مرحله ۲

آب غذا که گرفته شد نمک و فلفل و زردچوبه و پودر تخم گشنیز را نیز با مواد مخلوط کنید، در پایان تفت دادن رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ها را ریخته و با دیگر مواد سرخ کنید، هنگامی که آماده شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا مایه گوشت خنک شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد، برای تهیه خمیر شکر را همراه با خمیر مایه درون آب گرم ریخته و درب آن را بسته اجازه می‌دهیم تا که خمیر عمل بیاید، مدت زمان لازم برای این کار ۱۰ دقیقه زمان کافی می‌باشد.

مرحله ۴

تخم مرغ و روغن مایع را با هم مخلوط کنید درون کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید وقتی که آماده شد خمیر مایه را نیز اضافه نمایید، حالا آرد را آرام آرام به مایه اضافه کنید تا هنگامی که بدست شما نچسبد.

مرحله ۵

وقتی خمیر آماده شد روی آن را با سلفون پوشانده و برای ۱/۵ الی ۲ ساعت استراحت میدهیم، وقتی خمیر آماده شد بر روی میز کار قرار داده و با وردنه آن را بر روی میز پهن میکنیم.

مرحله ۶

خمیر را با قالب گرد برش زده و مایه گوشت را درون خمیر ریخته خمیر را جمع کنید و اطراف آن را بپوشانید، مقداری روغن درون تابه ریخته و زمانی که روغن داغ شد پیراشکی های خوشمزه را درون تابه ریخته و سرخ کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.