طرز تهیه کوفته هویج

طرز تهیه کوفته هویج

پخت کوفته مجلسی مخصوص و غذای محلی شهرهای شیراز و یزد و کرمانشاه و اصفهان، یک غذای سالم و بسیار خوشمزه میتوانید در کنار آن از آلو بخارا و زرشک نیز استفاده کنید و از رب انار هم به عنوان چاشنی برای مزه دار کردن این خوراک استفاده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته هویج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
هویج پخته و چرخ شده۳۰۰ گرم
آرد نخودچی۳ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد رنده شده
تخم مرغ۱ عدد
نمک فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
دارچین۱ قاشق مربا خوری
روغنبه میزان لازم
مواد لازم برای سس کوفته هویج 
رب گوجه۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
فلفل و نمکبه مقدار کافی
زعفران ابکرده۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کوفته هویج

مرحله ۱

برای تهیه مایه کوفته خوشمزه گوشت چرخ کرده را همراه با هویج مخلوط کنید سپس پیاز رنده شده را اضافه کنید و با هم ورز دهید در همان حال آرد نخودچی و تخم مرغ را به مواد اضافه نمایید.

مرحله ۲

در پایان ادویه را که شامل نمک و فلفل و زردچوبه و پودر دارچین می‌باشد به مایه کوفته محلی اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا حالت چسبندگی پیدا کند. برای ۳۰ دقیقه آن را کنار قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، تابه را با مقداری روغن روی اجاق گاز قرار دهید زمانی که روغن داغ شد از مایه کوفته اندازه تخم مرغ جدا کرده و با دست گرد کنید درون تابه قرار داده و سرخ کنید.

مرحله ۴

قابلمه را روی اجاق قرار دهید مقداری رب اضافه کنید و تفت دهید زمانی که رنگ رب باز شد ۲ لیوان آب اضافه کنید، حرارت را کمی بالا برده سپس نمک و فلفل و زعفران را همراه با مقداری شکر و آبلیمو درون قابلمه ریخته صبر کنید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله ۵

حالا کوفته ها را درون قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم برای ۱۵ دقیقه بپزد، حالا درب قابلمه را گذاشته و صبر کنید تا غذا جا افتاده شود و سس غلیظ شود. در پایان کوفته مجلسی را در کنار خلال سیب زمینی سرخ شده سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.