طرز تهیه خورشت ناردون

خورشت ناردون با گوشت چرخ کرده

دستور پخت خورشت شمالی بسیار لذیذ و خوشمزه با مرغ و انار، این غذای محلی را میتوانید با گوشت چرخ کرده و گوشت بوقلمون و گوشت گوسفندی نیز تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت ناردون در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
مرغچند تکه
پیازیک عدد
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
رب انار۳ قاشق غذاخوری
آب انار۱ لیوان
نمک و زردچوبهبه میزان لازم
دانه انار تازهنصف لیوان

طرز تهیه خورشت ناردون

مرحله ۱

برای تهیه یک خورشت مجلسی شما پس از اینکه پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد نمودید تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و با افزودن مقدار کمی روغن مایع درون ماهی تابه پیاز ها را تفت دهید.

مرحله ۲

پس از گذشت چند دقیقه و هنگامی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کرده و تفت دهید، حالا زمان اضافه نمودن مرغ ها به پیاز داغ دورن تابه می‌باشد.

مرحله ۳

مواد را با هم تفت دهید و سرخ کنید تقریبا ۵ الی ۷ دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. مرغ ها را از درون تابه خارج کرده و رب گوجه فرنگی و رب انار را درون تابه ریخته و تفت می‌دهیم.

مرحله ۴

کمی که این مواد رنگ باز کرد آب انار را افزوده ، وقتی که شروع به جوشیدن کرد تکه های مرغ را درون تابه ریخته و درب آنرا قرار میدهیم و برای ۲ ساعت اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود.

مرحله ۵

در ۵ دقیقه پایانی پخت دانه های انار تازه را به خورشت افزوده و صبر میکنیم تا غذا آماده شود ، با برنج سرو نمایید و لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.