طرز تهیه شیرینی اسکار

طرز تهیه شیرینی اسکار خانم گلاور بدون فر

پخت شیرینی ساده گردویی با پسته به روش خانگی، یک شیرینی ساده با طرز پخت بسیار روان و راحت که با روغن جامد و شکر و کنجد نیز میتوانید آنرا تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اسکار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
زرده تخم مرغ۱ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد
روغن جامد۱۰۰ گرم
آرد۱۶۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
هلیک دوم ق چ
گردو و پسته خرد شدهبه میزان لازم

طرز تهیه شیرینی اسکار

مرحله ۱

شما برای شروع کار درون کاسه ای مناسب پودر قند و هل را بریزید و با استفاده از یک هم‌ زن برای مدت زمان ۷ الی ۸ دقیقه این مواد را با هم مخلوط کنید تا این که رنگ آن ها روشن شود.

مرحله ۲

پس از انجام این کار زرده تخم مرغ را به آن ها اضافه کنید و دوباره برای ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شود، در مرحله آخر آرد را آرام آرام اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر خوش فرم و پنبه ای داشته باشید.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، فر را از قبل پیش گرم کنید ، سپس از مایه خمیر بصورت گلوله گلوله و در اندازه گردوی متوسط بردارید، سفیده تخم‌مرغ را نیز با چنگال هم بزنید حالا خمیر را درون سفیده تخم مرغ فرو کرده سپس درون کاسه پودر گردو یا پسته بغلتانید.

مرحله ۴

کف سینی فر کاغذ روغنی قرار داده سپس این گلوله ها را درون سینی گذاشته و درون فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد و برای ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد، حالا شیرینی شما آماده برای سرو شده و در پایان کار بر روی شیرینی ها پودر قند بپاشید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.