طرز تهیه ماهی تنوری

طرز تهیه ماهی تنوری بدون فر مجلسی عالی و بینظیر بدون رقیب

پخت ماهی خوشمزه شکم پر به روش جنوبی های خون گرم و مهمان نواز، ماهی یکی از سالم‌ترین مواد غذاییِ روی کره‌ی زمین است. این ماده‌ی غذایی سرشار از مواد مغذی مهم، مانند پروتئین و ویتامین D بوده و از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ میباشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی تنوری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماهی۱ عدد
سیب زمینی (ورقه شده)۲ عدد
آبلیمو۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱/۴ پیمانه(لیوان)
زعفران آب کرده۱ قاشق چای خوری
سیر۲ حبه
سبزیجاتبه مقدار لازم
رب اناربه مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم
لیموترش ورقه ای۱ عدد

طرز تهیه ماهی تنوری

مرحله ۱

کاسه ای را فراهم کرده درون کاسه نمک و فلفل و زردچوبه و آبلیمو و پودر سیر را همراه با نیمی از روغن زیتون و زعفران با هم مخلوط کنید، با کارد شکم ماهی را پاره کرده تمیز نمایید.

مرحله ۲

حالا ماهی را درون کاسه گذاشته و تمام قسمت های آن را بیرون و داخل شکم ماهی به سس آغشته کنید و ماهی را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد با فویل سینی فر را بپوشانید و با مقداری روغن مایع سینی را چرب کنید ( فویل ) حالا ورقه های سیب زمینی را بر روی سینی چیده روی سیب زمینی ها را با فرچه چرب کنید.

مرحله ۴

ماهی را بر روی سیب زمینی بچینید توجه داشته باشید چرب کردن سیب زمینی اجازه نمی‌دهد ماهی در هنگام پخت به آنها بچسبد ، حالا با الباقی روغن زیتون که دارید سطح ماهی را چرب کنید.

مرحله ۵

در پایان کار چند برگه لیمو ترش تازه را درون شکم ماهی قرار دهید و آنرا بگذارید درون فر، مدت زمان پخت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. حالا خوراک ماهی را با رب انار و سایر سبزیجات سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.