طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

جوجه کباب حلزونی جوادجوادی جوجه کباب حلزونی نواب ابراهیمی

پخت جوجه مجلسی در ماهیتابه با استفاده از سیخ های چوبی ، خوراک جوجه کباب گیلانی را میتوانید بر روی منقل و یا ذغال آماده نمایید و یا اینکه جوجه خوشمزه را در فر و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد برای حدودا ۵۰ دقیقه اماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ بدون استخوان۴ عدد
زعفرون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن زیتون خوراکی۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد درشت
سیخ چوبی سایز کوچکبه تعداد لازم

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

مرحله ۱

پس از اینکه سینه مرغ را بصورت خلالی و به قطر ۱ سانتیمتر برش زدید مقداری کاسه نسبتا بزرگی را انتخاب نموده و در آن زعفران دم کرده را آماده کنید سینه های مرغ را درون زعفران بغلطانید تا حسابی رنگ زعفران را بخود بگیرد.

مرحله ۲

پس از انجام این کار ، در مرحله بعد نمک و فلفل و روغن زیتون را درون کاسه ریخته و با مرغ حسابی مخلوط کنید زمانی که مواد بخوبی با هم ترکیب شد پیاز و آب لیموی تازه را به مواد اضافه کنید.

مرحله ۳

تا تمام قسمت های مرغ با ادویه و سس شما مخلوط شود، روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک شب تا صبح استراحت دهید تا قطعه های مرغ حسابی مزه دار شود.

مرحله ۴

در روز بعد سینه های مرغ را بصورت رول جمع کنید و به سیج بکشید، حالا تابه ای را بر روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید زمانی که روغن داغ شد سیخ های چوبی جوجه را درون تابه قرار دهید.

مرحله ۵

درب ماهی تابه را ببندید تا جوجه کباب مخصوص و خوش طعم شما کاملا مغز پخت شود، سیخ ها را در طول زمان پخت چند بار پشت و رو کنید تا دو طرف جوجه هاسرخ شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.