طرز تهیه خوراک استیک

طرز تهیه خوراک استیک

پخت خوراک مجلسی و خوشمزه خانگی با گوشت گوساله، گوشت گوساله سالهاست که به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین برای انسان ، بخصوص افراد ورزشکار و یا کسانی که فعالیت بدنی بالا دارند توصیه میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک استیک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت ران گوساله۱ کیلوگرم
کره۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد
سیر۴ حبه
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
نمک و فلفل سیاه و پودرگشنیز و پودرآویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک استیک

مرحله ۱

گوشت را بصورت ورقه ای نازک برش زده سپس برای مزه دار نمودن گوشت کره را همراه با سس خردل و مقداری نمک و فلفل و پودر گشنیز و آویشن درون کاسه ای مخلوط کرده و ورقه های گوشت را درون کاسه با این سس مخصوص مخلوط کنید.

مرحله ۲

روی کاسه را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.در مرحله بعد برای آماده سازی خوراک مجلسی، پیاز را درون روغن تفت دهید.

مرحله ۳

کمی که پیاز ها سبک و شیشه ای شد سیر را اضافه کرده و با هم دوباره تفت دهید حالا نوبت اضافه نمودن هویج می‌باشد سپس نمک و فلفل را به مواد درون تابه اضافه کنید و با هم تفت دهید.

مرحله ۴

در مرحله بعد ، سینی فر را چرب کنید استیک مزه دار شده را درون سینی ریخته و پیاز داغ و هویج سرخ شده را کنار گوشت ها قرار دهید، گوجه را بر روی استیک قرار دهید.

مرحله ۵

می‌توانید سس مایونز یا قارچ بر روی گوشت بریزید، دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه دهید تا برای مدت زمان یک ساعت و نیم درون فر بماند تا خوراک رژیمی کاملا پخته و جا افتاده شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.