طرز تهیه دلمه بادمجان تبریزی

طرز تهیه دلمه بادمجان و فلفل در فر طرز تهیه دلمه بادمجان و فلفل و گوجه در فر

پخت دلمه تبریزی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت و برنج، یک خوراک خانگی ترکی و قفقازی این غذا بدلیل نداشتن گوشت غذایی کم هزینه و رژیمی میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه بادمجان تبریزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجانشش عدد
بلغور گندمیک لیوان
گوجه خرد شدهیک عدد
پیاز خرد شدهیک عدد
نعناع خشکیک ق غ
رب گوجه فرنگییک ق غ
رب اناریک ق غ
آب جوشیک لیوان
نمک و فلفل قرمز و سیاه و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه دلمه بادمجان تبریزی

مرحله ۱

پیازها را پس از اینکه خرد نمودید، تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید روغن که داغ شد پیاز ها را درون تابه ریخته و تفت دهید زمانی که طلایی رنگ شدند زردچوبه و گوجه فرنگی را نیز درون تابه ریخته و با هم برای مدت زمان یک دقیقه تفت دهید.

مرحله ۲

از قبل بلغور ها را شسته و بخیسانید، حالا نوبت اضافه نمودن بلغور خیس خورده می‌باشد برای دو دقیقه مواد را با هم تفت دهید، در پایان رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش درون تابه بریزید.

مرحله ۳

در ظرف را قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد و آب بخورد بلغور برود در لحظات آخر پخت و زمانی که آب جذب بلغور شد نمک و فلفل و رب انار را همراه با نعنا خشک به مواد اضافه کنید کمی که جا افتاده شد اجاق گاز را خاموش نمایید.

مرحله ۴

در مرحله بعد ، داخل بادمجان ها را خالی نمایید و داخل آن را با موادی که تهیه کرده بودید پر کنید زیاد لب پر نباشد چون در هنگام پخت حجم مواد بیشتر خواهد شد، حالا دلمه مجلسی را در کف قابلمه و مرتب بچینید سپس سس مخصوص را اضافه کنید.

مرحله ۵

برای سس سه لیوان آب جوش را با یک عدد گوجه رنده شده مخلوط کنید سپس یک قاشق رب گوجه فرنگی را با مقداری نمک و فلفل اضافه نمایید. زمانی که سس را بر روی دلمه های ریختید قابلمه را بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا غذای شما بپزد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.