طرز تهیه ته چین اسفناج

ته چین اسفناج با رب انار ته چین اسفناج بدون گوشت ته چین اسفناج شاهرودی

 پخت ته چین رژیمی شمالی بدون گوشت، اسفناج غنی از آهن است. استفاده از اسفناج یک روش گیاهی عالی برای جلوگیری از کمبود آهن میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین اسفناج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماستبه مقدار لازم
زعفران آب شدهبه مقدار لازم
مرغ خرد شدهبه مقدار لازم
اسفناج خرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین اسفناج

مرحله ۱

برای تهیه یک ته چین خوشمزه ، تابه را آماده کنید و روی حرارت lملایم اجاق گاز قرار دهید همراه با مقداری روغن مرغ را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد و عوض شد نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید.

مرحله ۲

سپس مواد را با هم مخلوط کرده تا ادویه حسابی بخورد مرغ برود، در پایان کمی هم زعفران به مرغ اضافه کنید مرغ که سرخ شد اجاق را خاموش کرده و آنرا کنار قرار دهید.

مرحله ۳

در مرحله بعد ، اسفناج را بصورت جداگانه بپزید و برنج را نیز آبکش نمایید، درون تابه ای جداگانه پیاز را خرد کرده و تفت دهید سپس اسفناج ها را اضافه کنید کمی نمک و فلفل به مواد زده و باهم تفت دهید.

مرحله ۴

زرده تخم مرغ و ماست را با هم مخلوط کنید کمی هم زعفران دم کرده با آن مخلوط کنید حالا به این مواد برنج آبکش شده را اضافه کنید ، قابلمه مورد نظر را آماده کرده کف و دیوار آنرا با روغن چرب کنید.

مرحله ۵

برنج را نصف کرده نیمی از آن را درون قابلمه ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا حالت منسجمی پیدا کند مرغ سرخ شده را اضافه کرده و الباقی برنج را بر روی مرغها ریخته شعله پخش کن را روی اجاق گذاشته و دم کنی را روی قابلمه قرار دهید تا ته چین آماده شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.