طرز تهیه غوره مسما

طرز تهیه غوره مسما با گوشت طرز تهیه غوره مسما رشتیطرز تهیه غوره مسما شمالی

پخت خورش شمالی با مرغ و بادمجان؛ یک خورشت محلی خوشمزه و مجلسی با طعم ترشی خاص و لذیذ مخصوص استان های شمالی کشور. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غوره مسما در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
مرغبه مقدار لازم
پیاز سرخ شده۶ قاشق
غوره خورشتى بى دانهنصف لیوان
ربدو قاشق
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچینبه مقدار لازم
بادمجانیک عدد
گوجهیک عدد

طرز تهیه غوره مسما

مرحله ۱

شما در شروع آشپزی مقداری روغن را درون تابه ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید هنگامی که روغن داغ شد مرغ ها را درون تابه ریخته و سرخ کنید در این زمان مقدار کمی زردچوبه به مرغ اضافه نمایید.

مرحله ۲

کمی که رنگ مرغ تغییر کرد رب گوجه فرنگی را به مرغ سرخ شده اضافه کنید و با هم تفت دهید پس از گذشت چند دقیقه تفت دادن پیاز سرخ شده را اضافه کنید و دوباره با هم تفت دهید.

مرحله ۳

در مرحله بعد غوره را به خورشت ساده اضافه کنید و با مواد مخلوط کرده و تفت دهید، حالا سه لیوان آب درون تابه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد، حالا مقداری نمک و فلفل و دارچین اضافه کنید و حرارت اجاق را کم کنید و صبر نمایید تا خورشت خوشمزه جا افتاده شود.

مرحله ۴

در طول این مدت زمان بادمجان ها را پوست گرفته و نمک بزنید ، سپس آنها را آبکش کنید تا نمکش گرفته شود پس از انجام این کار بادمجان ها را درون تابه ای جداگانه سرخ کنید.

مرحله ۵

از درون تابه خارج کرده و در همان تابه گوجه فرنگی ها را تفت دهید، زمانی که خورشت پخته شد بادمجان و گوجه را اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد یک جوش با هم بزند و طعم خورشت عالی شود، اکنون غذای شما آماده برای سرو شده است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.