طرز تهیه خاگینه خرما

خاگینه خرما جنوبی خاگینه خرما زنجان

دستور پخت خاگینه رولتی خوشمزه و مخصوص ، یک غذای کامل و پر انرژی برای تقویت قوای جنسی و نیروی از دست رفته مخصوصا در ماه مبارک رمضان.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه خرما در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۳ عدد
آرد۳ قاشق
ماست۳ قاشق
وانیل و بکین پودرکمی
شکردو قاشق
شیر۳ قاشق
مواد میانی
خرمای پوست گرفتهبه مقدار لازم
هل یا دارچین یا مخلوط هر دوبه مقدار لازم
گردوی خرد شده به همراه پودر شدهبه مقدار لازم
برای شربت 
شکر۴ استکان
آب۱ استکان

طرز تهیه خاگینه خرما

مرحله ۱

برای تهیه این خوراک رژیمی بسیار مقوی و خوشمزه تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته سپس آرد را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا بخوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله ۲

در همان حال ماست و وانیل و بیکینگ پودر را به مایه خاگینه مجلسی اضافه نمایید، در آخر شکر و شیر را درون کاسه ریخته و با قاشق مایه را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله ۳

در مرحله بعد خاگینه را درون تابه ریخته و سرخ کنید پس از آماده شدن خاگینه ، خرمایی را که هسته اش را جدا کرده بودید را با هل و دارچین و گردو مخلوط کنید و بر روی خاگینه قرار دهید.

مرحله ۴

لایه دیگر خاگینه را روی مواد گذاشته و درون شربت قرار دهید تا خاگینه خرمای شما آماده شود . برای تهیه شربت آب و شکر را با هم مخلوط کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که شکر در آب حل شد و شروع به جوشیدن کرد اجاق را خاموش نمایید.

مرحله ۵

اگر شربت مدت زمان بیشتری بر روی اجاق بماند شکرک خواهد زد. زمانی که خاگینه پخته شد و شربت شما هم سرد بود ، شربت را بر روی خاگینه ریخته و اجازه دهید برای نیم ساعت در همان حالت بماند تا بخوبی بخورد غذا برود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.