طرز تهیه کال کباب

طرز تهیه کال کباب مازندرانی کال کباب با گوجه کال کباب خانم نجاتی

پخت خوراک سنتی و محلی رشتی خوشمزه با رب انار و بادمجان، یه پیش غذا ی گیلانی که سرد سرو میشه. اگه غذاهای بادمجونی دوست دارید مطمئنا از کال کباب خوشتون میاد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کال کباب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجان کبابییک کیلو
گردو ساییده۱۵۰ گرم
سیر له شده۱ قاشق مرباخوری سر خالی
انار ترش ساییدهنصف لیوان
نمک،فلفل، گلپربه میزان لازم
نعنا خشک۱ ق مرباخوری سرخالی
خالواش خشک۱ ق مرباخوری سرخالی
چوچاق۱ ق غذاخوری

طرز تهیه کال کباب

مرحله ۱

شما پس از شستشو بادمجان ها را با پوست بر روی آتش قرار داده و کباب کنید سپس پوست‌شان را جدا کرده و دورن یک کاسه قرار دهید تا خنک شوند، اگر در این مرحله بادمجان آب انداخت آن آب را جدا کنید و دور بریزید.

مرحله ۲

سپس بوسیله یک گوشت کوب آنها را له نمایید. در مرحله بعد، گردو و سیر و انار را اضافه نمایید و همه این مواد را با هم مخلوط کرده و بخوبی له کنید و بکوبید.

مرحله ۳

در همان حال که مشغول کوبیدن مواد هستید سبزی ، نمک و فلفل و گلپر را هم با مواد مخلوط کرده و هم بزنید تا حسابی با هم ترکیب شوند . حالا ظرف غذا را برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند.

مرحله ۴

اگر این خوراک را با انار تازه و ترش تهیه نمایید بهتر است استفاده از رب انار رنگ غذای شما را تیره خواهد کرد.طعم کال کباب به ترشی میزنه و میتوانید با کم و زیاد کردن رب انار میزان ترشی غذا را تغییر دهید.

مرحله ۵

این غذای سنتی منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتا، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است. و یک منبع ضد ویروسی مفید است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.