طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو و سیب زمینی سالاد میگو و کاهو سالاد میگو و انبه

پخت سالاد مجلسی ساده با کاهو و سبزیجات و سس مخصوص، بهترین روش برای مصرف میگو بخارپز کردن این منبع پروتئینی میباشد و میتوان با استفاده از چاشنی‌ مانند آب لیموترش تازه ، وعده غذایی کم‌کالری و در عین حال مغذی‌ داشت.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد میگو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد
کاهو ۴ برگ
میگو ۸ عدد
پیازچه ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
کلم قرمز۲ برگ بزرگ
گوجه گیلاسی۸ عدد
کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
مواد لازم برای سس میگو
سرکه سفید
½ پیمانه
روغن زیتون ½ پیمانه
سس خردل۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه سالاد میگو

مرحله ۱

برای شروع میگو ها را پوست گرفته سپس آنها را درون آبکش ریخته و با آب سرد تمیز نمایید . اگر از میگو های یخ زده میخواهید استفاده کنید قبل از اینکه آنها را تمیز کنید درون آب نمک قرار دهید تا تازه تر شوند.

مرحله ۲

پس از آماده شدن برای تهیه خوراک میگو خوشمزه رژیمی،میگوها را درون قابلمه ریخته سپس یک لیوان سر پر آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید کمی بعد نمک و فلفل سیاه را درون قابلمه بریزید.

مرحله ۳

حالا آب لیمو ترش را اضافه نمایید، حرارت اجاق را زیاد کرده و صبر کنید تا آب به دمای جوش برسد ، پس از گذشت ۵ دقیقه و زمانی که میگو ها پخته شد از درون قابلمه خارج کرده و آبکش نمایید.

مرحله ۴

حالا درون یک سینی کاهو و کلم و پیازچه را خرد کنید و پس از اینکه میگو ها خنک شد آنها را نیز درون سینی ریخته سپس ذرت را اضافه کرده و در آخر هم سس مخصوص را با مواد مخلوط کنید،

مرحله ۵

روی ظرف را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سالاد خوشمزه شما حسابی مزه دار و جا افتاده شود.برای تهیه سس سرکه سفید را همراه با سس خردل و نمک و فلفل سیاه درون مخلوط کن ریخته و با هم میکس نمایید.

مرحله ۶

در مرحله بعد روغن زیتون را به مواد درون مخلوط کن اضافه کرده و دوباره با هم میکس نمایید تا کاملا یکدست شوند، اکنون میتوانید سس را درون یخچال قرار دهید تا مزه خوبی بخود بگیرد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.