طرز تهیه حلوا عربی

حلوا عربی با نشاسته ذرت طرز تهیه حلوا عربی با نشاسته

دستور پخت حلوا خوشمزه با شیر خشک، طبیبان مصرف حلواهاى گوناگون را توصیه مى‌کردند به‌ ویژه براى جبران کمبود حرارتِ داخلى بدن و طبعِ سردِ افراد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا عربی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر خشک۱پیمانه
آرد سفید۱پیمانه
روغن مایعبه مقدار لازم
کره۱۰۰گرم
شکر۱/۵پیمانه
آب۱پیمانه
گلاب۱/۴پیمانه
هل و زعفرانمقداری

طرز تهیه حلوا عربی

مرحله ۱

در مرحله اول آرد را الک کرده سپس با شیر مخلوط میکنیم تابه را روی اجاق گذاشته و مخلوط شیر را اضافه میکنیم حالا کره و روغن را به شیر اضافه میکنیم غلظت مواد تقریبا شبیه ماست شود.

مرحله ۲

شعله را کم کنید تا شیر نسوزد مراقب باشید مواد را باید مدام هم بزنید تا حلوای شما کشدار شود، هم زدن هم باید در یک جهت باشد و تا حلوا تغییر رنگ دهد مواد را هم بزنید.

مرحله ۳

زمانی که به رنگ کاراملی برسد شربتی را که از قبل آماده کرده بودید را اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا حلوا آماده شود . روغن درون تابه باعث نرم شدن حلوا میشود.

مرحله ۴

طرز تهیه شربت، آب را درون تابه ریخته سپس شکر و گلاب و هل و زعفران را ریخته حرارت را کم کنید تا شکر حل شود، در پایان نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو اضافه نمایید. یک خوراکی مقوی برای بازیابی انرژی ازدست رفته در هنگام افطار حلوای میباشد.

مرحله ۵

عربها سفره را بدون حلوا ناقص مى‌دانستند. حلوا از پربسامدترین خوراکهاى ذکر شده در متون عربىِ دوره اسلامى است. این خوراک مورد علاقه پیامبر صلى‌ اللّه‌ علیه‌ و آله‌ و سلم و اهل بیت علیهم‌ السلام نیز بوده است.

مرحله ۶

حلوا همواره از مهم‌ترین خوراکهاى جشنى جهان اسلام بوده و اطعام با آن تقریباً در همه جشنها و اعیاد دینى و غیردینى در سرزمینهاى اسلامى رواج داشته. گاه خلفا و صاحب‌ منصبان در اعیاد فطر و قربان، سفره‌هاى رنگین شامل انواع حلوا تدارک مى‌دیدند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.