طرز تهیه کوکو سویا

طرز تهیه کوکو سویا و جعفری بدون سیب زمینی خوشمزه و رژیمی

دستور پخت کوکو رژیمی با سیب زمینی، سویا بخاطر اینکه دارای اسید فیتیک است و این نوع اسید یک آنتی اکسیدان قوی میباشد و میتواند با بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، دیابت، التهاب، تومور و غیره مبارزه کند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سویا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سویا دانه ریز خیس خورده۲ پیمانه
جعفری‌ تازه خرد شده۴ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط۲ عدد
آرد سوخاری۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۳-۲ عدد
سیب زمینی متوسطیک عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
آویشن و پودر سیر و زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سویا

مرحله ۱

سویا را ۳ الی ۴ ساعت قبل درون آب بخیسانید سپس سویا ها را آبکش کنید بعد از انجام این کار پیاز و سیب زمینی را رنده کرده سپس آب پیاز را گرفته و مواد را با سویا مخلوط کنید. حالا به این مواد سبزی جعفری خرد شده و تخم مرغ و پودر سوخاری را اضافه کنید.

مرحله ۲

در مرحله بعد نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن و پودر سیر و زیره را به مایه کوکو مجلسی اضافه کنید و بخوبی با هم مخلوط کرده و ورز دهید. زمانی که مایه آماده شد تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید.

مرحله ۳

حرارت را کم کنید و زمانی که روغن داغ شد دست را خیس کنید و از مایه کوکو برداشته و حالت دهید کوکو خوشمزه را درون تابه ریخته و دو طرف آن را سرخ کنید. وقتی غذای شما آماده شد کوکوها را درون دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله ۴

برای اینکه کوکو در هنگام سرخ کردن حالت خودش را حفظ کند زمانی که آنرا درون تابه قرار میدهید حرارت را کم کنید وقتی احساس کردید به یک حالت منسجم رسیده و خودش را گرفته حرارت را کمی بیشتر کنید و غذای خود را سرخ نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.