طرز تهیه آش ماش

طرز تهیه آش ماش بدون گوشت اصفهانی در طب سنتی

دستور پخت آش خانگی و سنتی شهر تاریخی و زیبای یزد، مصرف این آش در فصل سرما برای درمان سردردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی بسیار مفید میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماش در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماش۱ پیمانه
عدس۱ پیمانه
برنج نیم دانه۱ پیمانه
سبزی آشنیم کیلو
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
کشکدلخواه
پیازدو عدد
سیردلخواه
عصاره گوشتدو عدد
نعنا خشک و‌ نمک و فلفلدلخواه

طرز تهیه آش ماش

مرحله ۱

عدس و ماش را همراه با مقداری آب درون قابلمه ریخته و با حرارت ملایم اجازه می‌دهیم تا بصورت نیم پز درآید ، سپس در این مرحله برنج را به این آش ساده اضافه میکنیم هنگامی که برنج پخته شد مواد را با گوشت کوب کوبیده و له میکنیم.

مرحله ۲

در مرحله بعد سبزی آشی را با کشک و عصاره گوشت درون قابلمه ریخته و با هم مخلوط میکنیم . حالا در یک تابه جداگانه پیاز را خلالی خرد کرده و درون تابه تفت میدهیم سپس سیر را اضافه کنید.

مرحله ۳

بعد از آن زردچوبه و فلفل را درون تابه ریخته و با هم مخلوط میکنیم و تفت می‌دهیم در پایان مقداری نعنا خشک با مواد مخلوط کنید و تفت دهید سپس مواد را به آش مجلسی اضافه نمایید و اجازه دهید تا آش جا افتاده شود.

مرحله ۴

در پایان گوشت قلقلی را درون آش ریخته و صبر کنید تا غذای شما آماده شود . برای تهیه گوشت قلقلی ، گوشت چرخ کرده را با نمک و زردچوبه و فلفل مخلوط کنید و ورز دهید تا بوی زخم گوشت گرفته شود.

مرحله ۵

حالا گوشت را بصورت قلقلی ریز درآورده و به آش خوشمزه اضافه کنید، در هنگام سرو این خوراک از مقداری آبغوره بعنوان چاشنی میتوانید استفاده کنید . برای معطر شدن غذا اضافه نمودن مقداری ترخون خشک را پیشنهاد میکنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.