طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

دستور پخت اشترودل خوشمزه خانگی با خمیر جادویی، اِشترودل نام یکی از شیرینی‌های اتریشی است. اشترودل ورقه نازکی از خمیر پخته است که لوله شده و لای آن شیرینی یا انواع موادغذایی پر میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
گوشت چرخ کرده (مخلوط گوسفند و گوساله)۵۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
پنیر موتزارلا۲۵۰ گرم
آرد گندم۴۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
شیر۱۲۵ میلی لیتر
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغیک تا دو عدد
رب گوجه فرنگییک قاشق سوپخوری
شکر۱قاشق سوپخوری
نمک برای خمیریک قاشق چایخوری
مایه ی خمیر۱ قاشق چایخوری
بهبود دهنده۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

مرحله ۱

برای تهیه یک اشترودل اولین کاری که شما انجام میدهید این است که مایه خمیر را همراه با شیر ولرم و یک قاشق سوپخوری شکر مخلوط کنید و سپس آنرا استراحت دهید تا عمل بیاید ۱۰ دقیقه زمان برای خمیر کافی می‌باشد.

مرحله ۲

سپس روغن مایع را با تخم مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری بهبود دهنده به آن اضافه کنید سپس خمیر عمل آمده را ریخته و آرد را الک کنید و به خمیر آرام آرام اضافه کنید و با دست بخوبی ورز دهید تا حسابی جا افتاده و منسجم شود.

مرحله ۳

روی خمیر را به روغن مایع آغشته کنید و روی ظرف را با پارچه حوله ای بپوشانید تا حجم آن دو برابر شود. در مرحله بعد ، روی میز کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را بروی آن قرار داده و به کمک یک وردنه خمیر را به قطر نیم سانت پهن کنید.

مرحله ۴

برای تهیه مواد میانی اشترودل پیاز را رنده کرده و درون تابه ریخته و تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری قارچ و نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه نمایید.

مرحله ۵

با هم مخلوط کنید در پایان هم رب گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و برای مدت زمان ۵ دقیقه با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا مواد میانی ساندویچ خانگی شما آماده شود.

مرحله ۶

در مرحله بعد ، این مواد آماده شده را بر روی خمیری که پهن کرده بودید ریخته و روی آن را با پنیر موتزارلا بپوشانید خمیر دیگری را آماده کرده و روی مواد قرار دهید ، سپس رومال زده و مقداری کنجد بپاشید.

مرحله ۷

فر را آماده کرده و غذای خود را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید ، اکنون اشترودل شما آماده برای سرو شده است. به جای استفاده از گوشت چرخ کرده در این ساندویچ میتوانید از ماهی ، مرغ و میگو استفاده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.