طرز تهیه یتیمچه کدو

طرز تهیه یتیمچه کدو

دستور پخت خوراک کدو محلی اراکی خوشمزه با سیب زمینی و گوجه، وجود ویتامین C در کدو سبز به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و گنجاندن آن را در برنامه غذایی به شما توصیه میکنیم.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه کدو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر
کدو سبز۳ عدد
سیب زمینی۱عدد
پیاز۱عدد
سیر۴ حبه
گوجه میکس شده۴عدد
رب گوجه ‌فرنگیبه مقدار لازم
آبلیمو یا آبغورهبه مقدار لازم
فلفل دلمه اینصف عدد
نمک، فلفل، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه کدو

مرحله ۱

برای شروع سیب‌زمینی را پوست کنده سپس بصورت نگینی خرد کنید حالا تابه را روی اجاق گاز گذاشته حرارت را کم کنید مقداری روغن درون تابه ریخته زمانی که روغن داغ شد سیب زمینی ها را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله ۲

درون تابه ای جداگانه پیاز را خرد کنید و تفت دهید زمانی که پیاز ها بصورت شیشه ای درآمد کدو و پس از آن فلفل و سیر خرد شده را اضافه کنید کنی تفت دهید مواد را پس از آن گوجه فرنگی و ادویه مورد نظر را درون تابه بریزید.

مرحله ۳

مواد را سرخ کنید در حدی که آب کدو گرفته شود. در مرحله بعد، رب گوجه و ته لیوان آب درون تابه بریزید حالا درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا خوراک شما جا افتاده شود.

مرحله ۴

در پنج دقیقه پایانی پخت سیب زمینی های سرخ شده را به یتیمچه اضافه کنید و از مقداری آبلیمو و یا آبغوره برای چاشنی استفاده نمایید. حالا شما میتوانید خورش کدو خود را در کنار نان سنگک سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.